Svamp-plockning

Idag stod svamp-plockning högs upp på min "Att göra lista" (har ingen sån men om jag hade skulle det stått så iaf..)

Bestämde redan förra helgen med Thomas att vi skulle åka och plocka svamp idag, sagt och gjort. Vi åkte ut till Malsta där det tydligen skulle finnas jätte mycket. Så vi herjade runt en hel del där bland mossa och taggiga buskar.
Och man hade ju inte direkt någon bra koll på omvärldens, man går ju lixom bara och kollar rakt ner i marken hela tiden. Så går jag lite för mig själv och letar svamp så bah: fan va jordigt de var här.. Så upptäcker jag att jag typ står rakt i hålet på ett grävlinggryt, och när jag sedan kollat upp igen upptäcker jag att de är typ 20 andra liknande gryt runt om mig! Lite panik man fick då elr! S:



Men vi hittade inte så mycke svamp.. mest annan konstig svamp som vi ändå inte skulle vågat smaka på.

Sen hade vi med oss lite fika, så vi hittade den mysigaste lilla skogsgläntan där vi bänkade oss på en filt och åt en halvgod melon (:  



Skogsgläntan



Dagens fångst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0