Chipsen

Jag har precis gjort egna chips :D Helt unbelievable, haha. Men det blev 2 styckna potatisar kvar efter att jag gjort klyftpotatis så då tänkta jag att jag skulle göra chips!!
Kommer ihåg att min pappa gjorde det nångång när jag var liten och det var typ Hiimelskt gott!! ♥ Men mina blev inte .. exakt lika goda. Plus att jag borde ha saltat innan jag satte in dem i ugnen.


Resultat? Inte så värst gott
Tips: Gör alla lika tjocka

Men om ni absolut tyckte dom såg goda ut eller helt enkelt vill testa att göra bättre själva så får ni det extremt avancerade reseptet här elr här:


♣ Skala potatis och skiva i tunna skivor (alla lika tjocka!)

♣ Salta
(vilket jag inte gjorde)

♣ Låt skivorna torka en aning på en handduk eller hushållspapper
(jag läste fel, så jag lät dem torka på bakpapper..)

♣ Sprid ut skivorna på bakplåtspapper på en plåt

♣ Sätt plåten högst upp i ugnen på 200grader med undervärme eller övervärme
(jag hade över och undervärme så antar att det blir bättre om man väljer en av dessa)

♣ Grädda tills chipsen blivit krispiga och fått en fin färg
(jag gräddade mina i 15min)

♣ Ta ut och låt svalna
.

// Lycka till! ♥

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SVAR: jo min dag har varit bra :D

2009-04-17 @ 20:35:14
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: ¬» J E N N A

fin du är !

2009-04-17 @ 22:34:56
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: LINDEROTH

min pojkvän gjorde sådana åt oss för ett tag sen. asgott blev dt :D

2009-04-19 @ 12:39:11
URL: http://dlinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0